Vuoden eka arkipäivä; lääkäriaika terv keskukseen. Seuraavana röntgeniin. Tänään, kolmas arki, soitetaan ähtäristä:

"sulla on lähete tänne"

Itte olin ihan öönä..

"ai on vai?"

"joo on"

"ai, kiva"

"niin, kun tää näyttää olleen työtapaturma, nii mihnä työpaikan vakuutukset on?"

.....

Kyllä, totesin että ai, kiva. voi iessus. Ois voinu todeta vaikka "miks". mut ei.

Joo, ite saan rtg-lausunnot puhelimitte tiistaina iltapäivällä. Enkä sitte ees kysyny MIKS mulla on lähete ähtäriin. Siä ku yleensä hidetaan alueen kirurgia, ei mitää lääkärikäyntejä. Ois se ähtäristä soittanu voinu tietää enemmä ku minä. Mutta joo, polvi vähä vaihees, epäilyn alla oli viimeks ku ite asiasta kuulin nii kierukkavaurio, murtuma tai murtumaperäänen irtopala. Mee ja tiiä. Ny viä flunssaki, joka tuntuu rankemmalta ku näyttää. Tuntuu rajultaki, mut ei silti oo nii räkääne.

 

Pitäkää huolta Garmonista ja maha-asukista. Mulla omat kutinani asian suhteen, tulee hieno varsa, enempää en sano nyt. Pitäkää huoli. Älkääkä liikoja murehtiko. On ollu taas niin outoja juttuja että pidän muutamista muista fiiliksistä suuni kiinni toistaiseksi.

(mm. kaverin papan hoidossa tuli ongelmaa, isompaa komlikaatiota sanoisin, ennen joulua, ja mä meinasin kirjottaa feissiin "osanotot, harmi että näin ennen joulua kuoli". Seuraavana aamuna tais tulla tieto että nukkunu pois).

Eikä oo eka kerta, tosin ny vuodenvaihteen tienoilla ollu paljo näitä. Normia enemmä.

 

Alkaa kelit lämmetä. Kengitystä luvassa, ahh, ihanaa. Ja tervettä varmaa tuolle polvelle, etenki ku G on ku kaatokännis kengittäes, vilkuilee ja huojuu ja nyppii ja..heiluu.